Wednesday 7 November 2012

coretan tahun 6

aku sangat rindukan sewaktu berada di darjah 6.dalam bertahun2 aku bersekolah di sekolah rndah & menengah,tahun 6 lah bnyak moment2 best utk dikenangkan.aku jalani hidup aku dgn smooth je,no problems and everything going well.aku ingat lagi,bngn pepagi pnye lah awal dr org lain coz bas ambil awal. sblm pukul 6.30 aku dah sampai sekola.bile sampai je skola,nak otw ke klas tu paling aku tak bole lupa.kelas aku jauh kedalam. so,tetiap pagi sampai je kolah aku kena lari pecut laju2 sbbnya kwsn sekitar tu gelap dowh,snyi pulak tu. takut dgn segala tikus or katak n hantu juga. bile dah lepas kwsn tu lega lah sikit.tp tak habis sampai kat situ je,bile sampai je kelas,tgk tkde org...adoy aku lah pulak kena msk bukak lmpu. kdg2 tu bile aku dtg ade jgak 1 atau 2 org student yg dah dtg dulu,jadi lega lah sikit aku kan. tp tak bole belah,ade gak budak yg sampai awal but ddk dlm kelas ttp lmpu.bile ade org masuk jerit suprise,ha..kpla otk korang,mau aku baling penyapu..hahaaa!then bile dah pukul 7 tu mmg rmai lah stdnt yg dah berada dlm kelas.aku ingat lagi,bdak2 kelas aku ni rajin betol. tetiap hari diorang akn sapu,mop & lap tingkap klas bagi bersih sblm nk ke prhimpunan.diorng tak berkira sape brtgas on that day,siapa rasa rajin,just pegi buat.waktu thn 6 jugak aku dapat guru kelas yg sangat berdedikasi. sporting tp ada kalanya tegas.ckgu aku tu ajar math,eng n kt.mmg muka dia jelah kiteorg kerap mngadap. tp sub yg paling rjn n semngat beliau ajar ialah math.sbb tu kekadang kelas bi or kt kiteorg buat math jugak. disebabkan ckgu aku ajar fham gile2,aku pun pegi tuisyen luar+home tutor math aku pun excellent la. tp waktu skola mngah aku jadi tak minat balik.haha!entah mcm mana aku nak gambarkan tp mmg best aku bljar. enjoy je,tkde stress or whateva.andai lah masa,detik& saat2 tu aku dapat aplikasikan sekarang kn bgs.setiap hari belajar n belajar,homework n homework.maklum la thn tu nak upsr. upsr jerk,tp kecoh mcm nak degree.lepas habis satu sub,ckgu lain dgn segeranya masuk.aku nak mengeliat pun tak sempat.situasi yg sama berulang sampai lah upsr. lepas habis upsr tu lh yg best.kiteorg keje main je.main mcm2...haaaa,mmg seronok.ada jugak mcm2 pertandingan.serius semua bnda kiteorng get involve n ada yg menang.pling best waktu projek bina klcc.kiteorg kena dptkan botol n mcm2 bnda lagi lah. bnda lain tkpe bole beli,tp botol tu mana nak cari.mmg la bole beli tp air tu jenuh kiteorg bhgi2 utk minum sampai abis.kembung perut.haaha!bukan sikit ooo,tp bnyak nak dihabiskan.then kiteorg bhgi2 tugas.kerjasama masa tu mmg superb,tkde yg nk buat perangai. tp bile makin dewasa ni aku tak gemar sangat team work.ssh nak dpt kwn2 mcm dulu.n our group dpt johan utk projek tu,mmg hepy,rasa semuanya berbaloi sgt.kalo nak citer mmg bnyak bnda nk diceritakan,jadi dipendekkan sudah la. after that,good bye skola rendah,hello..secondary school!lastly,i'm proud to be father barre's convent.which is the students is really2 great,nice,beautiful n so,so,so..on.when i grow up n meet lots of people,i'm realize that it wasn't easy to find people like all of u guys.

 
 

No comments:

Post a Comment